Smluvní podmínky poskytování ortodontických služeb ve společnosti Svět rovnátek s.r.o.
(„Smluvní podmínky“)
I. Úvodní ustanovení
- Poskytovatelem služeb je Svět rovnátek s.r.o, se sídlem Nad Vršovskou horou 1423/10, 101 00 Praha 10 Michle, IČO: 186 27 218, zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 1857.
- Pacientem je každá fyzická osoba, která v souladu se Smlouvou o péči o zdraví a těmito Smluvními podmínkami čerpá osobně, případně v doprovodu svého zákonného zástupce, příslušné zdravotní služby, které jsou poskytovány ze strany Poskytovatele.
- Smlouva o péči o zdraví je dohodou mezi Poskytovatelem a Pacientem o poskytnutí zdravotní služby Poskytovatelem Pacientovi.
- Informovaný souhlas je svobodný souhlas Pacienta s poskytnutím zdravotních služeb, jenž obsahuje poučení o poskytované zdravotní službě, zejména o způsobu a účelu poskytované zdravotní služby, popřípadě o rizicích s jejím poskytnutím spojených, zdravotních kontraindikacích, jakož i případných alternativních možnostech poskytnutí zdravotních služeb. Informovaný souhlas je nedílnou součástí Smlouvy o péči o zdraví, jakož i součástí zdravotnické dokumentace vedené Poskytovatelem ve vztahu k Pacientovi. Informovaný souhlas je podepisován spolu se Smlouvou o péči o zdraví.
- Výrobkem se rozumí ortodontický a stomatologický výrobek(y) zakoupený u Poskytovatele.
II. Služby a podmínky jejich poskytování
- Službami, které Poskytovatel poskytuje Pacientovi, jsou zdravotní služby v oblasti ortodoncie a tyto jsou poskytovány na základě zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, v platném znění („Služby“).
- Pacient, který má zájem o poskytnutí Služby, si sjedná u Poskytovatele telefonicky, emailem, online nebo osobně termín bezplatné úvodní konzultace, která je nezávazná a která zahrnuje bezplatnou vstupní prohlídku, tj. provedení scanu zubů, fotografii obličeje, 3D vizualizace chrupu Pacienta, jakož i předběžné seznámení Pacienta s možnostmi léčby, jednotlivými typy ortodontických pomůcek a jejich cenami. Při online objednání se termín a čas návštěvy stává platným až po potvrzení tohoto termínu Poskytovatelem.
- Při první objednání jsou po Pacientovi vyžadovány následující osobní údaje: jméno a příjmení, mobilní telefon, a to výhradně pro komunikaci mezi Pacientem a Poskytovatelem pro případ potřeby zrušení či změny termínu, a emailová adresa sloužící výhradně k zasílání připomínek termínů nebo ke komunikaci Pacienta s Poskytovatelem (kladení dotazů, zasílání fotodokumentace apod.).
- Pacient e v průběhu vstupní prohlídky požádán o vyplnění vstupního anamnestického dotazníku pro následné zvolení efektivního a bezpečného individuálního léčebného postupu. Poskytovatel neručí za správnost navrženého léčebného postupu, pokud jsou mu Pacientem některá fakta o jeho zdravotním stavu zamlčena.
- Rozhodne-li se Pacient pro využití Služeb Poskytovatele, uzavře s Poskytovatelem Smlouvu o péči o zdraví, následně je Poskytovatelem vypracován léčebný plán a je zadána do výroby konkrétní ortodontická pomůcka.
- O každém úkonu při poskytnutí Služeb je veden záznam ve zdravotnické dokumentaci Pacienta. Poskytovatel vede a uchovává zdravotnickou dokumentaci Pacienta a s touto nakládá podle zákona o zdravotních službách a jiných právních předpisů.
III. Storno podmínky
- Poskytovatel umožňuje Pacientovi se po uzavření Smlouvy o péči o zdraví rozhodnout, že Služby čerpat nebude. Podrobnosti a podmínky takového rozhodnutí Pacienta jsou upraveny Smlouvou o péči o zdraví.
- Pozdní příchod Pacienta o 15 a více minut na sjednaný termín návštěvy může vést ke zrušení sjednaného termínu.
IV. Práva a povinnosti Pacienta
- Pacient prohlašuje, že:
- je svéprávný, případně čerpá Službu se svým zákonným zástupcem;
- se před zahájením čerpání Služby důkladně seznámil s podmínkami Smlouvy o péči o zdraví a těmito Smluvními podmínkami, že těmto podmínkám zcela rozumí a souhlasí s nimi;
- se bude řídit instrukcemi Poskytovatele pro užívání Služeb.
- Virtual Care – vzdálená kontrola léčby
Pacientovi bude poskytnut systém Virtual Care, který umožňuje ošetřujícímu lékaři kontrolovat průběh léčby Pacienta na dálku a předcházet tak efektivněji možným problémům, které mohou při léčbě ortodontickou pomůckou vzniknout. Systém Virtual Care se skládá z aplikace na telefon My Invisalign a Invisalign Lens – plastové násady na telefon usnadňující focení chrupu (dále společně jen „Virtual Care“). Pacient je povinen používat Virtual Care dle instrukcí ošetřujícího lékaře. Pacient bere na vědomí a souhlasí, že v případě nedodržení pokynů ošetřujícího lékaře pro používání Virtual Care, se dostaví na výzvu lékaře k osobní prohlídce na pracoviště Poskytovatele, přičemž tato prohlídka bude zpoplatněna dle aktuálního ceníku Poskytovatele.
- Pacient je povinen před zahájením, jakož i v průběhu poskytování Služeb, sdělit Poskytovateli pravdivé a úplné informace o svém zdravotním stavu (např. úrazy, chronická onemocnění, užívané léky, alergie apod.), jakož i o dalších skutečnostech podstatných pro poskytování Služeb.
- Pacient je povinen hradit řádně a včas cenu Služeb/její jednotlivé splátky v souladu se Smlouvou o péči o zdraví.
- Pacient má právo:
- být dostatečně a úplně informován Poskytovatelem o Službách, tj. jejich rozsahu, termínu a ceně;
- na řádné poskytnutí objednaných a zaplacených Služeb;
- reklamovat vady poskytnutých Služeb podle Reklamačního řádu Poskytovatele;
- se kdykoliv v průběhu poskytování Služeb zeptat na podrobnosti jejich poskytování, a to emailem kdykoliv nebo telefonicky v pracovní době Poskytovatele nebo osobně při objednané návštěvě. Osobní konzultace jsou zpoplatněny dle platného ceníku Poskytovatele.
- Poskytování informací o zdravotním stavu Pacienta
- Pacient může určit osoby, které mohou být informovány o jeho zdravotním stavu a jakým způsobem a zároveň může určit, zda tyto osoby mohou nahlížet do zdravotnické dokumentace o něm vedené a pořizovat si výpisy nebo kopie.
- Klient může vyslovit zákaz poskytovat informace o zdravotním stavu kterékoliv osobě kdykoliv v průběhu léčby, rovněž může určení osob(y) nebo vyslovení zákazu poskytovat informace o zdravotním stavu kdykoliv odvolat.
V. Povinnosti Poskytovatele k Pacientovi
Poskytovatel je vůči Pacientovi povinen:
- poskytnout Pacientovi veškeré informace dle Smluvních podmínek;
- zabezpečit Pacientovi Služby v obvyklém rozsahu a kvalitě.
VI. Nezletilí Pacienti
V případě nezletilého Pacienta, náleží právo na informace o Službách, o zdravotním stavu a právo klást otázky zákonnému zástupci nezletilého Pacienta. Nezletilému Pacientovi se v tomto případě informace a zodpovězení doplňujících otázek poskytne způsobem zohledňujícím jeho rozumovou vyspělost a schopnost informaci porozumět.
VII. Osobní údaje
Pacient bere na vědomí, že za účelem poskytování Služeb a vedení zdravotnické dokumentace bude Poskytovatel vyžadovat po Pacientovi poskytnutí nezbytných osobních údajů, které budou zpracovávány v souladu s obecně závaznými právními předpisy – podrobnosti o způsobu zpracování a ochraně osobních údajů na www.svetrovnatek.cz.
VIII. Cena Služeb a její úhrada
- Cena za Služby, na které se Poskytovatel s Pacientem dohodli, je stanovena ve Smlouvě o péči o zdraví. Smlouva o péči o zdraví zároveň stanoví způsob úhrady ceny. Cena za ostatní Služby, tj. za péči, která není zahrnuta v konkrétní Službě zvolené Pacientem a specifikovaná ve Smlouvě o zdraví, bude mezi Poskytovatele a Pacientem dohodnuta.
- V případě, že cena Služby a/nebo její jednotlivá splátka není uhrazena do 5 pracovních dnů ode dne její splatnosti, vyhrazuje si Poskytovatel právo pozastavit poskytování Služby do doby uhrazení závazku a požadovat po Pacientovi úhradu smluvní pokuty ve výši Kč 100,- za každý započatý den prodlení. Úhradou smluvní pokuty není dotčeno právo Poskytovatele na náhradu škody.
- Dárkové poukazy
- Dárkový poukaz opravňuje právoplatného držitele k čerpání Služeb u Poskytovatele.
- Dárkový poukaz v uvedené nominální hodnotě lze uplatnit na jakoukoliv službu z portfolia Služeb Poskytovatele.
- Služby je možné čerpat pouze v souladu s těmito Smluvními podmínkami.
- Na Dárkovém poukazu je uvedeno datum vystavení i doba jeho platnosti. Po uplynutí této doby pozbývá Dárkový poukaz platnosti, a není možné ani proplacení jeho hodnoty.
- Dárkový poukaz je/není přenositelný.
IX. Reklamační řád Poskytovatele
- Vady Výrobků, za které Poskytovatel odpovídá
Poskytovatel odpovídá za to, že Výrobky při převzetí nemají vady. To znamená, že Výrobky:
- mají vlastnosti, které byly ujednány, které Poskytovatel popisuje nebo které mohl Pacient očekává s ohledem na povahu Výrobku, případně vlastnosti obvyklé;
- jsou v odpovídajícím množství;
- vyhovují požadavkům právních předpisů.
- Instruktáž k užívání výrobků
K Výrobku je Pacientovi předána Instruktáž k jeho užívání (dále jen „Instruktáž“). Pacient je povinen Instruktáž pečlivě dodržovat a řídit se všemi pokyny, které jsou v ní obsaženy.
- Záruční doba
Záruční doba činí dvacet čtyři (24) měsíců od převzetí Výrobku, není-li na webu Poskytovatele nebo v dokumentech přiložených k Výrobku stanovena delší záruční doba. Projeví-li se vada Výrobku až po dvanáct (12) měsících, tj. v druhém roce jeho užívání, je na Pacientovi jako spotřebiteli podat důkaz o tom, že Výrobek byl vadný již z výroby.
- Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit
Práva z vadného plnění Pacientovi nenáleží v následujících případech:
- nedodržování pokynů uvedených v Instruktáži, tj. zejména:
- nesprávná a/nebo nešetrná manipulace s Výrobkem v ústech, v důsledku čehož dojde k jeho poškození, včetně nesprávného a/nebo nešetrného sundávání a nasazování Výrobku;
- deformace Výrobků způsobená nesprávnou manipulací s nimi mimo ústa (tvar může ovlivnit horká voda, oheň, velký tlak, silné tahy apod.)
- nepoužívání systému Virtual Care nebo jeho používání v rozporu s doporučeními ošetřujícího lékaře;
- nesprávná péče o Výrobek a nesprávná a/nebo nedostatečná dentální hygieny
- poškození Výrobku úrazem, jakož i v případě vad vzniklých nesprávným nebo nevhodným užíváním Výrobku (kousání do skla, kostí apod.)
- vady způsobené změnou zdravotního stavu
Příklad: Po 5 měsících od převzetí Výrobku praskne Pacientovi korunka nebo je potřeba ošetřit rozsáhlý kaz a Výrobek je potřeba upravit, popř. znovu vyrobit, aby seděl správně. V tomto případě nese náklady na úpravu Výrobku nebo zhotovení nového Výrobu Pacient, neboť došlo ke změně zdravotního stavu, který se před ošetřením nemohl předpokládat.
zásah třetí osoby – stomatologa nebo dentální hygienistky na cizím pracovišti (poškození kosti nebo zubu, poškození dásní apod.)
- pohyb zubů v průběhu léčby a/nebo v retenční fázi (v průběhu léčby a/nebo v retenční fázi se může stát, že dojde k neočekávanému / neplánovanému pohybu zubů a je třeba Výrobek upravit nebo zhotovit Výrobek nový)
- zamlčení zdravotního problému nebo zlozvyku (zjm. kouření) při anamnéze, který může ovlivnit léčbu podstupovanou u Poskytovatele
- opotřebení Výrobku způsobené jeho obvyklým užíváním (dále jen „běžné opotřebení“).
- Běžné opotřebení
Běžným opotřebením je mírné a postupné zhoršení stavu Výrobku způsobené jeho obvyklým používáním.
Příklady běžného opotřebení Výrobků:
- poškrábání v případě, že Pacient trpí bruxismem (skřípání zubů);
- zabarvení Výrobku;
- aromatizace Výrobku;
- nánosy plaku a zubního kamene na Výrobku;
- prokousnutí Výrobku v důsledku silného zatínání zubů.
- Práva z vadného plnění
Odstranitelné vady – v případě, že se v průběhu záruční doby vyskytne vada Výrobku, pro kterou nemůže být Výrobek Pacientem řádně používán, a tuto vadu lze odstranit, má Pacient právo na bezplatné odstranění takové vady. Není-li takový postup možný, může Pacient požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy, která byla mezi ním a Poskytovatelem uzavřena.
Neodstranitelné vady – v případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby Výrobky mohly být řádně užívány, má Pacient právo na výměnu Výrobku, na přiměřenou slevu z ceny Výrobku anebo právo od smlouvy, která byla mezi Pacientem a Poskytovatelem uzavřena, odstoupit.
- Postup při reklamaci
Pacient je povinen uplatnit reklamaci u Poskytovatele bez zbytečného odkladu od zjištění vady.
Reklamaci lze uplatnit emailem či jinak písemně, a to včetně popsání vady a jejího nafocení, tam, kde je to možné, a návrhu na způsob jejího řešení. Reklamační lhůta začíná běžet ode dne převzetí Výrobku/sady Výrobků Pacientem. Datum každého převzetí je zaznamenáno ve zdravotní kartě Pacienta.
Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy byl Poskytovateli oznámen výskyt vady a uplatněno právo z odpovědnosti za vady.
Doručené reklamace je Poskytovatel povinen vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud není dohodnuto jinak. O uplatnění reklamace bude Pacientovi vystaveno písemné potvrzení, a to prostřednictvím emailu.
X. Obchodní sdělení
- Pacient tímto v souladu se zákonem č. 480/2004 Sb., zákon o některých službách informační společnosti, v platném znění, souhlasí s tím, že Provozovatel je oprávněn zasílat Pacientovi na emailovou adresu Pacienta uvedenou ve vstupním dotazníku nebo při on-line objednání obchodní sdělení, která+ obsahují informace o novinkách ve Službách a/nebo výhodných nabídkách Poskytovatele.
- Pacient má možnost svůj souhlas s odesíláním obchodních sdělení kdykoliv odvolat, a to klikem na odhlašovací link na konci každého obchodního sdělení.
XI. Ukončení smluvního vztahu
- Pacient i Poskytovatel jsou oprávněni od Smlouvy o péči o zdraví odstoupit, a to v případě podstatného porušení některého ze smluvních závazků druhou stranou.
- Poskytovatel je dále oprávněn od Smlouvy o péči o zdraví odstoupit v případě, že Pacient odmítne před zahájením a/nebo v průběhu poskytování Služeb podstoupit stomatologický zákrok nezbytný pro úspěšnost ortodontické léčby.
- Odstoupení musí být učiněno písemně a musí v něm být uveden důvod odstoupení. Účinky odstoupení nastávají ex nunc, tj. dnem doručení oznámení o odstoupení jednou stranou, druhé straně. Strany si nejsou povinny vracet plnění již poskytnutá.
XII. Vyloučení odpovědnosti Poskytovatele
Poskytovatel Pacientovi neodpovídá za jakoukoliv přímou či nepřímou újmu či škodu, která Pacientovi vznikla v souvislosti s využíváním Služby při poskytnutí nesprávných, nepřesných nebo neúplných údajů o Pacientovi nebo v souvislosti s nerespektováním lékařských doporučení pro využívání Služby.
XIII. Garance nejlepší ceny
Pokud Pacient předloží Poskytovateli před započetím čerpání Služeb relevantní nabídku na shodnou Službu - ortodontickou léčbu za nižší cenu, zavazuje se Poskytovatel cenový rozdíl dorovnat formou poskytnutí slevy. Za relevantní nabídku je považována věrohodná nabídka ze srovnatelného pracoviště v Praze, ne starší 1 měsíce, jež je co do obsahu nabízené léčby shodná s nabídkou Poskytovatele.
XIV. Závěrečná ustanovení
- Tyto Smluvní podmínky jsou nedílnou součástí Smlouvy o péči o zdraví.
- Ujednání odchylná od těchto Smluvních podmínek je možné sjednat ve Smlouvě o péči o zdraví. Tato ujednání mají přednost před ujednáními těchto Smluvních podmínek.
- Poskytovatel je oprávněn tyto Smluvní podmínky jednostranně změnit s tím, že taková změna bude Pacientům oznámena prostřednictvím jejich zveřejněni na internetových stránkách Poskytovatele www.svetrovnatek.cz. Změny Smluvních podmínek nabývají účinnosti vůči Pacientům dnem určeným Poskytovatelem.
- Toto znění Smluvních podmínek nabývá účinnosti 5. května 2025.