Svět rovnátek je nyní největší klinikou poskytující neviditelná rovnátka. Každý rok ošetří tisíce klientů a na jeho fungování se jezdí dívat lékaři z celého světa! Tak to ale rozhodně nebylo vždy. Úspěch není zadarmo a začátky byly náročné. Pojďte se s námi podívat do historie.
Matúš Valach a Daniele Mastracci, měli původně úplně jiné představy o budoucnosti. Místo navazujícího studia psychologie a práce v korporátu se objevila příležitost převzít krachující firmu ROD a.s., která od roku 2008 dodávala ortodontické materiály. Do této tradiční rodinné firmy přinesli Daniele a Matúš čerstvý vítr, neotřelé nápady a návrhy inovací.
Uběhlo pár let, kdy firma tak nějak přežívala. Bylo ale jasné, že je potřeba větší změna. Byl to velký krok do neznáma. Velmi riskantní. Jak se ale i později potvrdilo, Matúš a Daniele se riskantních a neotřelých nápadů nebojí. A díky tomu vznikl Svět rovnátek.
Díky přerodu z firmy dodávající zubařský materiál nebylo vybavení ortodontické kliniky velký problém. Tehdejší bohdaleckou ordinaci byste ale oproti té současné asi nepoznali. Klinika začínala velmi postupně s fixními rovnátky, jednou doktorkou a dvěma sestrami, které zároveň plnily roli recepčních.
Přišlo ale další vystoupení z komfortní zóny a navázání spolupráce s firmou Spark, která vyrábí neviditelná rovnátka. Neviditelná rovnátka v té době ale v Česku ještě příliš známá nebyla. Bylo proto potřeba veřejnost s touto metodou rovnání zubů seznámit.
V prvním roce jsme ošetřili necelých 50 klientů. V ortodoncii jsme ale viděli potenciál, který by bylo škoda nevyužít. Vsadili jsme tedy na využití nejmodernějších technologií na trhu a zároveň investici do marketingu. Vyplatilo se – hned následující rok jsme ošetřili přes 300 klientů a další rok se počet ještě ztrojnásobil.
Digitální marketing nebyl na poli ortodoncie příliš obvyklý, proto tato inovace znamenala velkou konkurenční výhodu a rozšíření povědomí o značce mezi širší veřejnost. Zájem rostl a s ním i potřeba dalších změn a vylepšení. Bylo jisté, že 15 lidí nebude na nával klientů stačit, a že i prostory by si zasloužily obměnu. A tak se i stalo. Pořídili jsme nové vybavení, našli další odborníky a učili se s novými technologiemi. Neustálé zlepšování se a objevování nových postupů bylo už tehdy součástí naší DNA. I proto jsme jako jedni z mála v našem oboru zapojili marketingovou agenturu. Následovalo využití 3D tisku, rozšíření prostor a otevření druhé pobočky v Brně.
Dalším velkým krokem bylo navázání spolupráce s výrobcem neviditelných rovnátek Invisalign. Tato spolupráce byla (a stále je) velmi unikátní a trvá dodnes. Nejsme totiž pouhým odběratelem neviditelných rovnátek, ale díky našemu specifickému přístupu a velikosti jsme se stali spíše partnerem. S Invisalign spolupracujeme na zlepšení samotné výroby rovnátek nebo plánovacích softwarů, aplikací či dalších vylepšení. Zástupce z Invisalign okouzlilo fungovaní Světa rovnátek, stejně tak, jako jeho velikost a ordinace formou open space. Začali se zajímat o postupy a procesy, se kterými se před tím na poli ortodoncie nesetkali. Jezdili se k nám dívat a inspirovat. A to byl už jen krůček k založení LABS1503 Academy.
Od té chvíle k nám až do dnešních dní jezdí každý rok stovky lékařů z celého světa a inspirují se naší klinikou. V rámci Academy máme vzdělávací program na nejrůznější témata, jezdíme přednášet na přední světové konference a uspořádali jsme nespočet webinářů a workshopů. Stojíme si totiž za tím, že know-how by se mělo sdílet a zdravotnictví jako takové by se mělo posouvat kupředu. A jsme rádi, že tohoto pokroku můžeme být součástí!
Úsměv jsme chtěli dovést k dokonalosti. Dalším krokem proto bylo založení naší kliniky DENTALABS, která se zaměřuje na estetickou stomatologii v podobě bělení a zubních fazet. Už do týdne tak díky zubním fazetám dokážeme vykouzlit skutečně dokonalý úsměv!
Mimo to teď zvládneme opravit i drobné kazy, poradíme si i s výplněmi a korunkami.
Součástí tohoto kroku bylo také pořízení nových prostor v Praze v Holešovicích, ve kterých mohly vyrůst nejen moderní ordinace DENTALABS, ale také naše krásné kanceláře a prostory na další kliniky.
Kromě příběhu Světa rovnátek se začal psát i příběh naší mateřské společnosti LABS1503 pod kterou následně vyrostla klinika testosteronové terapie pro muže ALPHALABS nebo Fyzio svět, který se mimo jiné specializuje na problematiku čelistního kloubu a mohou ho tak využít i naši klienti Světa rovnátek.
Jak jste asi už z našeho vyprávění pochopili, na inovace a neustálé vylepšování procesů i efektivity si potrpíme. I proto jsme začali využívat v té době novinku na trhu - Virtual care. Virtual care umožnila klientům Světa rovnátek zvládnou pravidelné kontroly z pohodlí domova, pomocí aplikace My Invisalign a jednoduchého rozvěrače Invisalig Lens. Klienti nemusí na kliniku dojíždět, místo toho si každý týden pečlivě vyfotí stav svých zubů a pomocí aplikace ho odešlou na kontrolu. My tak máme neustálý přehled o průběhu léčby a jakékoliv nesrovnalosti dokážeme odhalit ještě rychleji. Zároveň tím ušetříme klientům plno času i energie.
Fungování na všech našich klinikách vychází z nejmodernějších poznatků a s pomocí nejmodernějších technologií. Již od samého počátku jsme se rozhodli neusnout na vavřínech a pečlivě sledovat vývoj trhu. Na naší nezávazné konzultaci tak již roky využíváme 3D scan a vizualizaci chrupu. V posledních letech již dokážeme pomocí Smile Architektu dotáhnout vizualizaci k dokonalosti a klientům tak představit možnosti léčby rovnátky i případnou aplikaci zubních fazet.
Na plánování léčby máme specialisty. Tým 3D techniků každý pohyb zubů naplánují díky softwaru na setinu milimetru přesně. Díky tomu dopředu víme, jak a kam by se zuby měly hýbat.
Nemáme klasické stísnění ordinace, ale velký světlý open space. Naše zkušené floor manažerky tak mohou klienty navigovat na správná křesla a celý tým odborníků má zároveň přehled, co se v ordinaci děje. U každého křesla má vše své dané místo, takže doktoři i sestry přesně vědí, kde co najdou, ať už jsou u jakéhokoliv křesla, u jakéhokoliv klienta.
Díky tomu veškeré procesy běží rychle a efektivně.
A tak jsme se dostali až sem. Z krachující firmy (s kontejnerem na zahradě místo skladu) až k největšímu poskytovateli neviditelných rovnátek na světě!
Do dnešního dne jsme vykouzlili úsměv na tváři více než 20 000 klientů.